Peuterspeelzaal

Peuterspeelzalen (peuteropvang)

Hoewel de term peuterspeelzaal eigenlijk niet meer bestaat, omdat alle peuterspeelzalen zijn omgevormd tot kinderopvang, blijft het bij veel ouders een vertrouwde term. Daarom blijven wij ook praten over de peuterspeelzaal. Het staat symbool voor de voorbereiding op de basisschool.

De peutertijd is belangrijk tijd in de ontwikkeling. Bij ons leren zij spelen met andere kinderen, maar wij bieden ook een heel taalrijke omgeving. De woordenschat van een peuter gaat met sprongen vooruit. Wij houden de ontwikkeling nauwlettend in de gaten aan de hand van diverse observatiemomenten en spelen daar op in. In de gymzaal kunnen ze heerlijk ravotten, koprollen, springen, rennen, duiken, vallen en weer op staan. Kom eens een kijkje nemen!

De kosten zijn verschillend en zijn afhankelijk van uw inkomen. Als u voor kinderopvangtoeslag in aanmerking komt, moet u die ook aanvragen. Als u niet in aanmerking komt voor kinderopvangtoeslag, dan komt u wel in aanmerking voor een gesubsidieerde plaats en dan betaalt u een inkomensafhankelijke ouderbijdrage. Meer hierover leest u bij "Tarieven"

Wij hebben in Eemnes 2 peuterspeelzalen:

De Doerakjes en De Woelwaters.

Vanaf 1 januari 2019 hebben wij peuterspeelzaal Binckie in Laren overgenomen.

Alles weten over de peuterspeelzalen? Klik op de namen van de peuterspeelzalen voor de link.